Jaffa 8'e september

Red på 'åkern''. Skrittade fram och så som valigt, jobbade inte så länga i skritten utan gick snabbt över till traven. Gjorde serpentiner och tänkte mycket på att hon skulle vara rak innan jag ställde om osv. Gich faktiskt riktigt bra, gammeltanten försöker ju komma undan men nu när jag har ridit henne en del så kan jag ju knapparna. Ser nog inte lovligt ut men bättre att det ser dåligt ut i början och blir bra sedan, eller vad säger ni? Efter ett tag blev hon ganska mjuk i munnen och sidorna var för den delen också böjbara. 
 
Galopperade henne sedan, gjorde mycket galoppombyten och ökningar. Efter varje galoppombyten går det ett snäpp saktare så ibland fick jag gasa på lite så det gick med lite fart. Det är just när man rejsar med henne lite som hon hittar framåtläget och gör man det några gånger så kommer gasen automatiskt. Många gör det felet att dom sitter med sporrarna i hela tiden, men bättre att säga till någon gång riktigt istället för att säga till snällt allt förmånga gånger. Lixom jag använder först vanlig skänkel, sedan sporren lite, lyssnar hon inte då blir det mer sporre och där brukar hon lyssna. Men när hon inte gör det är det bara släppa tyglarna och gasa så hon verkligen går fammåt. Det funkar och mot  slutet brukar hon gå frammåt för vanlig skänkel, där vill vi ju ha henne från början!
 
Sedan travade jag henne ett tag med volter och lite sådan och skrittade av henne, jag är inte nöjd, men inte missnöjd heller. Ska rida henne sedan på fredag! :)
Lilla Jaffa-pluttis ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0