Bamba 16'e september

Idag blev det markarbete på Bamba igen, dock med lite bommar idag.
Skrittade fram henne ute och arbetade direkt när jag kom in i paddocken. Skrittade inte jättelänge men checkade sidorna, gas och broms. Hon kändes väldigt fräch och pigg. Gick sedan över till trav, jobbade med samma sak här, gas oh broms. Gjorde lite skrittövergångar för att checka lite till. Hon blev väldigt stark vissa stunder, och var även lite av och på. Efter lite arbete på volter travade jag över cavalettibommar i båda varven. Här var hon inte riktigt med på noterna så fick trava igenom dom några gånger.
När jag var nöjd där så började jag galoppera henne. Gasade några långsidor innan jag arbetade henne. Sedan gjorde jag några byten över bommar och lite kontrollövningar mellan sockerbitarna. Blev väldigt mycket galoppjobb idag också. Rullade över bommarna ganska många gånger innan jag var nöjd och sedan la jag av. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0