Visste ni?

Ni kanske har märkt att jag skriver då och då om att jag har ont i ryggen och nacken. Tänkte ge er en förklaring till detta, har inte skrivit om det någon gång på bloggen. 
Jag skulle rida Atlaz förra sommaren, i augusti var det för att vara exakt. Han hade inte ridits på ett tag och jag hade ridit honom någon dag innan. Dum som jag var skulle jag hoppa några jättesmå hopp, han brallade ur totalt och jag flög som en vante. 
Här är en bildserie , lägger dom som miniatyr, så klicka om ni vill se större.
Efter att jag föll av honom, flög jag upp igen och landade med huvudet åt andra hållet. Dom som var där sa att jag flög upp igen och landade åt andra hållet. Jag låg där, kunde inte andas på många sekuder, hade jätteont i huvudet och ryggen, ner till benen. 
Ambulansen kom, åkte in till sjukhuset och dom sa att jag hade spräckt min svanskota. Stackars Emma säger jag, dagen efter skulle vi ta tåget tillsammans och åka till henne. Det gick ju såklart inte. Det hela slutade med att jag bara kunde sitta på mjuka saker i två - tre veckor, men endå var jag uppe i sadlen igen efter tre veckor. 
Tur hade jag då skolan började efter tre veckor. 
Har fortfarande ont i ryggen ofta!
Visade bilderna för dom som var där och en sa att han bockade och höll på mycket högre, han slet även sönder tyglarna. 
Jag vill inte ha en enda kommentar om hur det ser ut - det kan hända ALLA!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0