Styrkor och svagheter

  • Jag rider mycket med min sits och tycker jag har en hyfsat bra sits som hjälper hästen. Som tex. Jaffa har jag ridit med så mycket sits och så lite ben som möjligt för att hon ska bli kvickare för mina hjälper och bara använt benen när det verkligen behövs. Det har verkligen gett resultat för nu är hon nästan så som jag vill ha henne och rider mer och mer med benen (stöd). Ska börja rida utan sporrar mer och mer nu för att hon inte ska behöva gå med det hela tiden :)
  • Jag tycker själv att jag är lagom sträng (beror på häst) mot hästarna. Bamba behöver man aldrig säga till nästan för hon står som en ängel, vilket betyder att jag alltid är snäll. Haha, misstolka inte! Men hon är mys och vill allti ha äpple ;) Medans Jaffa då, ibland värsta bitchen och ibland hur mysig somhelst! Henne är jag hård emot eftersom hon har varit nära på att sparka mig många gånger och sparkar alltid. Blir bättre såklart, är snäll när hon är snäll :)
- Jag blir lätt stark i handen, vet hur jag ska göra nu. Men det är så svårt att inte vara stark tillbaka när hästarna drar iväg. Men jobbar förfullt på det. Det är som alla säger det tar kanske ett ridpass att lägga till en ovana och flera veckor/månader att bli av med dom, borde vara tvärt om ;)
- Jag har svårt att hitta avstånd när jag hoppar, men hittar jag ett rider jag förfullt på det. Haha, ingen stoppar mig lixom ;)
- Jag har svårt att rida nya hästar. Det tar oftast några ridpass innan jag känner mig ''säker'' på just den hästen eller hur man ska säga. Eftersom när jag var liten fick jag ofta rida hästar som bockar och dummar sig, det har hållt i sig .. Tyvärr, blir ganska rädd och osäker när dom bockar och håller på. Stegra är jag inte alls ''rädd'' på det sättet för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0