Jaffa och Bamba 21'a oktober

Jaffa red jag ut i kronoskogen. Skuttade stockar en liten stund och sedan gick jag till grusplanen och galopperade igenom henne ordentligt och så fin hon var! Mjuk och fin i sidorna, framme för skänklen och även framme i handen. Sökte stöd och jobbade verkligen igenom sig!
 
Bamba red jag i paddocken, gick helt klart bättre men är långt ifrån nöjd. Gjorde mycket serpentiner och volter. Alltså volter i serpentinerna. Hon var ganska stel och genade mycket, fick säga till henne några gånger att så gör man inte och det blev bättre men hon lägger verkligen latsidan till. Men travade mest idag, vilket jag också ska fortsätta med. Vissa stunder var hon galet stark och vissa stunder kände jag hur armarna började donna bort och göra sjukt ont, för hon alltid ska dra iväg. Ska se om jag kanske kan träna dressyr för någon, för det går verkligen inte :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0