Jaffa 11'e oktober

Red i paddocken idag, lindad och fin var hon!
Skrittade fram på asfalt i ca. 10 min och hon är verkligen stencool! Det kom bilar, mopeder, motorcyklar och även en stor traktor med släp och allt. Jag trodde nästan det var sista stunden i mitt liv, haha , men hon bara stod och kollade på den som ingeting. När jag kom in i paddocken så tog jag tyglarna direkt för att hon inte skulle dö som hon lätt gör när hon kommer in i paddocken. 
Skrittade inte jättelänge utan travade fram henne bra. Hade gjort en halv klocka med tre/fyra galoppsprång emellan. Travade igenom dom ganska mycket för att jobba henne i sidorna, hon snubblade några gånger men inget större som hon brukar annars. Galopperade henne sedan lite annorlunda, brukar alltid gasa på några varv innan jag sätter mig ner och arbetar. Men kände att hon var med bra så skippade det. Blev lite mer arbete men kunde tillslut ha den galoppen jag alltid vill ha, den behöver bara bli lite stärkare. 
Måste säga att det är en otroligt stor skillnad på galoppen nu! Innan drog hon hela tiden och var som en planka, både halsen och hela kroppen. Nu är hon med i sidorna och jobbar mycket mer med ryggen och halsmusklerna har blivit så mycket snyggare!

Galopperade sedan bommarna, för att hålla samma takt så tog jag fyra galoppsprång emellan. Varierade såklart men mest fyra gick hon på. Varierade även mycket med trav och galopp, jobbade inte bara bommar utan lite galoppfattningar som bara blir bättre och bättre och även lite trav. 
Är jättenöjd med dagens ridpass och jag red säkert 40-45 min rent markarbete, behövs verkligen! :)
Innan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0