Bamba 15'e oktober

Skrittade upp till ridhuset idag och tänkte bara rida lite lungt och checka så det mesta stämmde. Men nej, verkligen inte. Hon var stark som en oxe, stel i sidorna, flöt ut hela tiden i varje sväng, drog och slet och var allmänt ofokuserad och jobbig. 
Började med att skritta henne, här var hon stressad och bara sprang iväg. Efter ett litet tag blev det bättre och jag började trava henne, men hon bara drog iväg. Sa till henne några gånger med att ta lite mer i yttertyglen då det var den hon gick emot. Inget gick bättre, det gick bara fortare och fortare och jag blev bara mer och mer irriterad. Ibländ orkade jag inte ens hålla emot så fick ta hjälp av ridhusväggarna några gånger. Sedan tog jag lite galopp och då blev allt ännu mer fel, fel och fel. Drog och slet, gick emot, sprang iväg, lyssnade inte på skänklen. 
Blev såklart bättre i slutet men är verkligen inte nöjd. 
Känns som man är tillbaka där man började, orkar inte göra om ALLT igen... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0