Bamba 13'e oktober

Red i sickinge idag och det var verkligen inte våran dag idag. Fin i skritten i början, men i traven var hon stark och allmänt jobbig att rida. Tänkte att det kanske blir bättre efter galoppen så började galoppera, katastrof. Det var hemskt, hon flöt ut jättemycket i svängarna även om jag hade henne så mycket jag kunde på yttersidan. Sedan bara drog hon iväg. Samlade jag henne så saktade hon av. Hemma är hon verkligen superfin och man kan samla henne och rida mycket mer men idag var allt en enda stor fight! 
Skrittade igenom henne väl efter det och då var hon så mycket finare! Hon var fin i sidorna och lyssnade mycket bättre. Gjorde mycket volter och flyttningar. 
Travade henne sedan och då var det mycket bättre, hon var en helt annan häst. Tog någon liten galopp igen och det var helt klart bättre men inte bra, så slutade där. Travade av henne och slutade där. 
 
Här är en film på Jaffa! 
Det är Frida som pratar om ni undrar och om ni undrar varför jag ser extremt tjock ut är det eftersom jag hade vinterjacka + ridväst under ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0