Avstånd

Nu när jag hoppar, speciellt Jaffa så bara dyker alla avstånd upp. Jag har lagt ner så otroligt mycket arbete med små sockerbitar och bommar med Jaffa. Det är nog även därifrån jag har fått mitt öga. När jag började rida henne var det lixom , kommer jag rätt så kommer jag. Brukade nästan alltid komma fel pga att hon varken lyssnade frammåt eller bakåt. Hon hade sitt mellanläge där det var bäst för henne. Mitt mål var att få henne ur det, hon ska gå frammåt för skänklen och ska lyssna tillbaka. Hon är så otroligt mycket bättre nu!
Men idag på hoppningen la jag en del volter när jag kände att jag kom fel, såg jag ett hyfsat avstånd så red jag. Jag  är sådan, ser jag det - kör jag på det. Om det så är 3 korta eller 1 lång innan så vill jag att hästen ska lyssna, det räddar båda mycket i längden!
http://mandaasfoto.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0