16'e oktober

Skriver allt i ett idag :)
 
Var först hos Jaffa, mockade och gjorde allt och sedan tog jag in henne. Borstade länge och maserade henne. Mysigt hade vi det. Det är så skönt att vara i stallet när man har all tid i världen och bara ta det lungt och mysa med hästarna. Efter jag maserat henne lindade jag henne fin, sadlade och allt. Gick sedan ut i paddocken och kom på att det inte var så smart att linda idag. Det var vattenpölar lite överralt. 
Skrittade fram henne, inte jättelänge men lagom och arbetade henne en liten stund. Hon var ganska emot i början och ville inte riktigt så jag ville. Kom inte åt henne så som jag ville utan det blev lite halvt pannkaka av allt.. Men blev bättre och bättre, när jag var nöjd gick jag över till traven. Hon var lagom framåt, om man då jämför vad hon brukar. Så det var en lättnad, men fick vara på henne en del gånger. Sedan red jag mycket volter och överställde henne ganska mycket. Hon är lite stor för mig så jag orkar inte riktigt hålla emot på yttersidan men det är såklart en stor förändring jämfört med innan! 
Galoppen var kaos. Hon gick med huvudet rakt upp och var stel som en planka. Jobbade mycket i galoppen idag, kände att det behövdes mest. Gjorde mycket övergångar mellan galopp-skritt-galopp och galopp-trav-galopp. Funkade super, men när hon inte riktigt orkade (eller jag) så blev det lite fel. 
Slutade sedan när jag var nöjd och gick in och fixade henne. 
Sedan hade jag 1½ timme till mamma skulle komma så jag fixade lite i stallet, ställde fram hinder tills på fredag osv. 
Åkte sedan till Bamba, mockat och klart var det så gick och hämtade henne direkt. Hann inte borsta så länge eftersom det började bli lite mörkt eftersom jag skulle rida ut. 
Skrittade henne en bit och travade liten stund och sedan rejsade vi, så härligt! Travade av och sedan skrittade vi hem. Fixade henne lite snabbt och sedan åkte jag hem. 
Min dag, hur var eran? :)
Fotade Jaffa och Alle idag i hagen, så bilder kommer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0