Twice 31'e mars

Lindade henne och gjorde henne fin, idag var vi vinröda ♥
((Jag är ju petnoga med mina stigläder, har ju ridit i dressyrsadlen dom tre senaste gångerna med stålhetta, dom har mycket tjockare sula, så när jag har stövlarna måste jag korta ett hål....)) Så när jag skulle korta sigläderna vägrade hon att stå still så krabbade lite där, men fick ge upp och hoppa av eftersom det blåste så mycket. Hoppade upp utanför paddocken för att jag inte kommer upp utan pall, och där cpade hon loss! Backade och såg massa spöken men efter att har tryckt till henne ordentligt en gång så gav hon sig och gick snällt in. Tog tyglarna direkt för att få henne på andra tankar, skrittade ganska länge eftersom jag inte skrittade så mycket på lång tygel. Travade henne i ett friskt tempo på stora volter och en ganska flack och låg form bara för att få igång henne. Gjorde massa tempoväxlingar för att hon skulle lyssna på mig och inte koncentrera sig på allt annat.
Började sedan sitta ner och träna mig själv. Hon fick mest gå i en lagom form på volten. Jag tränade på att hitta takten, balansen och rytmen i traven - såklart när jag sitter ner då! Vissa stunder satt jag som fastjuten och vissa stunder fungerade inte alls, men det är verkligen en träningssak.
I slutet tog några smågalopper, hade inga sporrar på mig så hon var lite segreagerad ibland ;) Men det skulle ju bara vara ett ganska lätt ridpass så jag passade på att träna migsjälv istället. Men i galoppen var hon jättefin verkligen! Hade henne verkligen där jag ville och hade den perfekta galoppen som jag vill plocka fram mer. Hon var pigg och framåt men ändå väldigt lyhörd och känslig.
Jatack för mer sånnahär ridpass!
Nejtack för dåligt väder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0