Twice 18/3-12

Hoppade ju som sagt lite smått idag och herregus vilken chock det var!
Såhär hoppade jag henne.
Framridningen var hon riktigt fin! I traven jobbade jag mycket framåt och tänka på fråmåtbjudningen vilket hon var superfin och mysig i. Böjde henne mycket utåt och inåt och kontrollerade så gasen och bromsen fungerade, väldigt lugtig och fin trav.
Galopppen var inte heller något att klaga på! Hon kändes fin och hade framåtbjudningen där också. Böjde henne där också och gjorde en del galoppombyten och små volter för att kontrollera. Blev lite stark och ville bara springa. Sen hoppade jag fram på det lilla hindret på kortsidan på en volt. J*vlar vad hon hoppade! Jag har aldrig ridit en häst som varit så taggad mot hinder, det var bara hålla och hon la allt i handen! Efter hindrena var det jättesvårt att komma tillbaka i balans igen men efter några ''hålla på att springa in i paddockstacketet''hopp så gick det lite bättre, efter hand blev hon mer lugn och sprang inte som en galning på hindrena och sen fick vi några helt perfahopp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0