Twice 11'e mars

Kom till stallet, tog in henne och boratade minst 35 min, så mysig var hon <3 Syrran och hennes kille kom precis innan för att dom ville kolla när jag red. Satte på dressyrsadlen och resten av sakerna och satte upp. Skrittade fram som vanligt och började sen trava, hon känndes pigg och framåt :) jobbade med att ha henne rakställd när hon ska va det och böjd när hon ska vara det. Även att rida mycket framåt i början och hitta framåtbjudningen, funkade super! Sen började jag galoppera och hon var så fin! Sen av någon konstig anledning så kom hon i korsgalopp och när jag skulle byta bak blev det lite sparkar hit och dit , hon busar alltid vid galoppombyten har jag hört ;) Jag gjorde lite volter i galoppen, både små och stora och dom små var ungefär lika stora som en boms längd och det var inga problem för henne :) sen låg det två bommar utan avstånd och där emellan var det lite missförstånd , hon ville ta 3 långa men jag vann med 4 korta . Jobbade lite med det och sen tog jag travbommarna någon gång. Pausade en stund och sen jobbade jag lite i arbetstrac och satt ner - gick super :D sen fick hon sluta.
Jag gjorde bra: jag kände ett riktigt bra flyt i slutet när jag satt ner i traven, jag hittade bra avstånd till bommarna, jobbade bra med skänkel.
Ska öva på: att när hon inte lyssnar när man ska stanna så ska jag inte ta upp handen utan ha den på samma ställe.
Nöjd idag! :)


Kommentarer
Postat av: frida

hej! Va bra att det funkar mellan er och att ni ha kul :D

2012-03-11 @ 15:24:17
URL: http://fridaaliii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0