Dressyr, min nya hobby?

Asså igentligen har jag alltiv varit en hoppmänniska från botten, förutom när jag var liten och löjlig. Men jag har alltid älskat och bara flyga över stora oxrar och bara rida! Men bara med dom hästarna jag verkligen trivs med. Men nu sen jag började rida Twice har jag varit så taggad på dressyren, det är verkligen inte ofta man rider så välridna hästar som henne. Hon kan det mesta i dressyren. Hon vet.
Att känna när hästen går i en bra form och få belöning när man själv gör rätt. Jag bara suger in allt jag lär mig och jobbar på det hela tiden, men lite av mina hoppinstingter finns kvar för jag lägger mer än gärna in bommar och små cavalettiblock ihop med dressyren. Dels blir det omväxling och om hästen gillar och hoppa, kan det i varje fall skutta över små bommar osv.
Men under dom två senaste ridpassen på henne har jag faktiskt känt mig duktig (inte för att skryta) och kännt att jag faktiskt kan mer än vad jag själv tror. Men känner mig taggad att få träna lite redigt, såklart saknar jag att vara i stallet varje dag :'(
Aja, han har det bäst ♥ Det är huvudsaken ♥
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0