Styrkor och Svagheter

Funderade lite, satt och kollade på lite bilder. Jag har verkligen mina svagheter och mina styrkor.
Jag tänker på min hoppsits, jag har en bra sits och jag rider ganska bra med mitt säte tycker jag, men sen måste jag ge lite mer eftergift och komma fram längre med överlivet. Jag vet inte ifall det är för att jag inte hoppar jättehögt eller om det är att jag bara inte har hittat det bästa för mig?
Sen i markarbetet tycker jag att jag rider ganska lungt, men endå som det behövs eller hur man nu ska säga. Men jag rider lagom mycket med benen men kan ibland rida mindre med handen. Jag använder gjärna handen istället för att rida med kroppen. Men jag har blivit mycket bättre på det nu när jag vet att jag gör så.
Men annars tycker jag att jag har en mjuk hand, men måste räta upp överlivet bättre ibland.
Jag vet att jag har mycket kvar att arbeta på tills jag rider så bra som jag vill, men jag tycker jag har utvecklats mycket i ridningen. Tänket när man rider och tänket över huvud taget.
Det är bara att träna! :)
Här är ett bra exempel på att jag bara lägger handen på hästen och ställer mig upp. Måste komma fram med handen och överlivet!
/Amanda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0