Mer om Jaffa

Jag tycker vi har klickat ihop ganska bra under dom tre gångerna jag ridit henne. Jag har varit bestämd från början och visat att det är jag som bestämmer. Hon är otroligt skänkeldöd och otroligt lat. Henne måste man be om att göra vissa saker, men icke för mig. Skänklen SKA hon lyssna på och hon SKA gå frammåt. Så det har jag varit stenhård med. Om hon inte lyssnar för vanlig skänkel blir det mer skänkel, lyssnar hon inte på det så blir det sporrarna, lyssnar hon inte på dom blir det hådare med sporren + spö - för frammåt ska hon. I slutet brukar det räcka med vanlig skänkel, hon fattar om hon vill ;)
Jaffa är runt 20 år, sto, fux. Vad jag har hört så har tävlat 130.
Men nu när jag rider Jaffa ska jag få henne mindre skänkeldöd och bli mer motiverad. Ska leka fram träningen med fart och det ska inte alltid vara jobbigt. Sen ut och busa i skogen och hoppa, det verkade hon tycka va riktigt roligt! Herregud vilka bamsesprång hon tog vissa hopp! :))
Men det ska kul om träningen ger resultat + att jag ska försöka be någon klicka lite bilder på oss! :)
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0