Var dig själv!

Något jag inte gillar när man läser bloggar är när man läser från samma person fast på två olika bloggar. Alltså när man härmar en av allt! Jag har en blogg jag läser som verkligen skriver av Nellie Berntssons skrivstil på allt! Blir inte alls lika kul att läsa eftersom det är inte just den personens blogg man läser då, det blir inte något personligt av det. Skriv så som du vill, skriv så intressanta inlägg som du kan, men överdriv inte. Man behöver inte skriva elakt för att komma långt. För mig spelar det ingen roll om jag har 5 läsare eller 100 läsare, jag har en blogg därför att jag vill skriva. Jag skriver mest om hästar eftersom det är mitt intresse och jag tycker det är kul att skriva om just hästar och ridning. Jag skriver på mitt vis och det får ni stå ut med. 
Jag är noga med att försöka stava rätt. Jag vill ha punkt på rätt ställe, jag vill inte har överdrivet med smilisar och hjärtan utan jag skriver så som jag lärt mig och så som jag vill att det ska vara. Jag vill inte skriva ut hela mitt liv på min blogg och då gör jag inte det. Det enda jag vill skriva ut på min blogg är min ridning och om hästar. 
En blogg blir bättre desto mer du är dig själv. 
 
En intressant blogg enligt mig är 
  • när man skriver om det man vill skriva.
  • När man lägger ner tid på att skriva inlägg istället för att bara skriva massa onödiga inlägg bara för att bloggen inte ska vara tom. Bättre med 2 bra inlägg per dag än 10 tråkiga inlägg per dag.
  • När man har bra foto, inte bara mobilbilder utan även ha lite nya bilder så ofta man kan. Jag tycker det är kul med ridbilder att kolla på, det är roligare än 100 huvudbilder på hästen. 
 
Jag kanske inte har den mest intressanta bloggen, har dom finaste bilderna - men jag försöker. Jag försöker få ridbilder så ofta jag kan och jag lägger ner tid på att skriva inlägg, tro det eller ej!
 
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0