Ridpass

Bamba 30'e juni

Red i paddocken, hade två små sockerbitar som jag skulle på en volt på. Gick super i slutet. I början red jag urkasst och bara höll henne alldeles förmycket. Red dåligt med sätet och kom aldrig ner i sadlen. Men sen i skrittpausen funderade jag lite, gjorde som tänkt och det gick så sjukt bra sedan! Riktigt nöjd! Slutade sedan med en tur i skogen - eftersom passet inte var så långt!
 
Jaffa 30'e juni

Red ut, skrittade länge. Men med några travsteg och en liten galopp. Kände mig inte alls nöjd, hon tog inte skänklen och var allmänt seg. Så gick ut på en liten åker vid sommarhagen och jag var senhård att hon skulle gå fram för skänklen. I slutet var hon fin, gick i en ganska låg form, krävde inte så mycket av henne, men helt gjodkänt för att vara en gammal tant på 22 år ;)
 
Jaffa 1'a juli

Hoppade lite, gick verkligen toppen! Hon var pigg och framåt, framme för skänklen ( efter uppvärmningen, innan var det som att sitta på en sten som inte rör sig, haha!) och hon var riktigt rolig och rida. Jag hittade riktigt bra avstånd ibland, suger på att hitta avstånd annars. Idag gick det riktigt bra tycker jag. Mer sådana ridpass, tack! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0