Min åsikt om galopp

Jag har aldrig varit varken för eller emot galopp, utan något där mittemellan. Men nu har man ju hört lite, och jag har faktiskt börjat bli lite intresserad. Alla säger att dom bara slår och slår hästarna, dom knuffar och rider urkasst. Men så är det verkligen inte! Inom galopp är reglerna stränga och det är inte alls som det står ovan. 
Man får max använda spöt 3 gånger, annars blir det böter. Knuffar man blir det böter. Resten får dom inte slå hästarna, utan dom viftar bara. Hästarna är så adrenalinpumpade så dom känner inte lika väl som vanligt. Det är som med oss människor, vi känner det mycket mer om vi är avslappnade, när vi spänner gör det inte lika ont. Det är samma med hästar!
Inte för att jag är med att  slå hästar, men jag ville bara säga att det är inte lika farligt som alla tror. Stränga regler! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0