Jaffa 7'e juli

Red först i paddocken idag. Skrittade henne ett tag och började arbeta henne. Hon var inte alls lika skänkeldöd idag, vilket jag är ruskigt glad över. Hon tog bettet bra och trampade på bra. Jaffa är så stor att rida, och jag som är liten har jättesvårt att kunna rida ihop henne. Dels är hon ganska gammal, har ingen motivation alls och tycker det mesta är tråkigt förutom att hoppa. Så jag har en del jobb när jag rider henne! ;)
 
Började trava henne mycket framåt och det gick verkligen superbra! Hon var mycket mer framme för skänklen än vad hon brukar och jag använde knappt sporren. Kunde rida med mycket ben, hon hade fortfarande ett bra stöd i munnen och hon var hyfsat lätt att öka, men att samla in henne är ett problem. Hon går alltid emot bettet och tror att hon ska sakta in till skritt. Annars lyssnar hon bra på halvhalter, men en förhållning lyssnar hon inte på. 
 
Började sedan galoppera och även här var hon bra framme för skänklen, kom några småsparkar när jag var på henne, eftersom hon ibland vägrar att gå ut till spåret. Så satte mig ner och red verkligen igenom varje hörn, efter ett tag med lite tjafs fixade det sig och jag var nöjd eftersom jag vann... ;)
 
Började sedan rulla över tre sockerbitar på böjt spår med ett galoppsprång mellan varje. Det var lite långt men det var bra, för då får båda jobba. Det var missförstånd ibland. Jaffa lägger gärna in ett extra galoppsprång vilket betyder att hon alltid vill komma så nära. Hade även ett räcke framme som låg på ca. 75 cm. Det gick jättebra, inte jättehögt eftersom jaffa är så stor, men jag som är som värsta myran på henne flyger hit och dit, haha!
 
Sedan rullade jag över allt några gånger och sen skrittade jag ut och travade en bit med Gugge, trevligt!
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0