Bamba 3'e juli

Förlåt att jag knappt skrivit något idag.
Men red Bam i paddocken och hade lite bommar framme. Hade fem travbommar på rad med lite längre avstånd för att hon skulle trampa på lite mer där bak och ha en bra takt. Dock var hon ganska lat och ville inte arbeta igenom bommarna så nästa gång jag har bommar ska jag ha dom upphöjda! :) Men hon var väldigt lugn i traven idag och hon tog ett lagom stöd i munnen.
Sedan hade jag en liten serie med 2 sockerbitar. Det var galoppbom - sockerbit - 1 galoppsprång - sockerbit - galoppbom. Det var lite jobbigt sa hon. Hon slarvade ganska mycket ett tag, bara sprang igenom. Därför rev hon dom några gånger men sedan fick hon allt lyfta på fötterna ;).
'
Btw, mina chaps har kommit! Dom är lite små runt benet men dom töjer nog sig, det är ju trotts allt läder :). 
Blir ingen barbackatur imorgon, måste ju inviga chapsen ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0