Bamba 31'a juli

Red både ut och i paddocken idag.
 
Kände mig ganska bra i ryggen idag så red lite, byte om i sista sekund. Skrittade fram en lite sväng på asfalt och sedan gick jag in i paddocken. Försökte jobba igenom henne, men hon gick bara emot handen hela tiden. Blev lite sur och sa till henne lite så blev det bättre, jobbade på bra sen. Vi har verkligen en lång bit kvar innan det blir bra. 
Travade henne sen, mycket volter och voltbyten. Här var det samma sak, emot handen hela tiden och tjafsade. Kanske var det för att jag fortfarande har lite ont i ryggen och nacken och fick rida på ett annat sätt för att det inte skulle göra ont, så jag sänkte kraven lite och gick sedan över till galopp. 
Hon var fin i början, bra power i galoppen och en härlig känsla - i typ två varv på volten ;) Sedan började hon dra iväg och tjaffsa emot hela tiden, skulle inte böja sig och var allmänt starkt och jobbig. Jag blev så less på det och red ut i skogen istället. 
Skuttade över lite granar och det var jättehärligt, mycket roligare än i paddocken idag. Galopperade av henne och sedan gick jag hem igen, tog av henne alla saker och tog ut henne. Bamba ♥
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0