Bamba 13'e juli

Kommer komma en del inlägg nu med alla ridpassen, har en del att skriva och ta igen! ;)
'

Red i paddocken idag, mest en genomkörare. I traven var hon super! Hon travade lungt, lyssnade ovanligt bra på halvhalter och förhållningar, även framåt. I galoppen var hon helt amazing! Hon har aldrig varit såhär fin i galoppen! Rullade över en bom, kunna korta och länga henne och hitta avstånd är något jag själv måste träna på, alltså träna upp mitt öga. Även om jag själv inte känner den rätta känslan lägger jag henne ofta väldigt bra. Ska göra detta mycket nu med bara bommar på marken, för att sedan lägga in det på små hinder och sen höja. Är verkligen jättenöjd. Galoppfattningar med baken under gör hon nu, hon orkar hålla en samlad galopp mer än 2 steg som hon kunde innan, hon är riktigt vändbar. Innan var det precis man kunde rida på en mittvolt, hon tyckte det var jobbigt. Nu gör hon volter som är mindre än 10 m!
Går inte förklara hur mycket denna ponnyn har utvecklats! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0