Jaffa 12'e augusti

Red ut på kvällen, typ vid halv 9. MYSIGT säger jag bara. Skrittade fram och travade fram en lång bit. Dunderpigg som hon var blev man bara mer motiverad att det alltid skulle vara såhär. Stallde lite högre krav på henne. Hoppade sedan några stockar, eftersom det började bli lite mörkt så tig jag bara dom stockarna som var lite mer synliga, så det blev inte så mycket språng. Galopperade sedan av henne och tog en liten skrittpaus.
Därefter blev det markarbete på grusplanen, det var verkligen skönt för det var knappt några som var ute och gick / sprang så man kunde lixom koncentrera sig på sin sak utan att behöva tänka på att alla kollar på en. I traven var det lite tjafs i början då hon gick klockrent vissa stunder och sedan drog upp huvudet några gånger, men sa till henne lite och då slutade hon och gick bättre än någonsin!! Galopperade henne mycket på volt, dels för att mjuka upp henne och sen för att hon ska lyssna för skänklen. Som ni kanske visste är Jaffa stor som ett hus att rids ihop så jag klarar inte av henne på samma vis som dom som är lite större och som har lite mer att säga till om, där har jag mycket problem, inte så mycket ben som hon behöver och inte så stark överkropp som hon igentligen skulle behöva. Men jag bukar klara mig bra endå, efter att ha galopperat henne en bra stund började det bli mörkt och då travade ich skrittade henne hem.
Sen körde jag moppe hem i mörkret och regn så jag var en isbit när jag kom hem.
/Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0