Twice 11'e april

Longerade henne idag!
Började först med att gå runt och leda henne så hon skulle slippa gå på volt hela tiden. Så tränade på att hon skulle gå i min takt och inte knuffa mig (hon har varit ganska respektlös när jag ledit henne innan), backade henne vartenda gång hon gick förbi mig när jag stannade. Efter ca. 10 min så gav hon sig, sänkte huvudet aningen och lyssnade jättebra! Längde linan mer och mer och hon följde mig och var jättemysig!
Började sen trava henne på volten, jobbade mycket med rösten och en väldigt lång lina. Hon fick gå på en väldigt stor volt för att inte anstränga benet så jättemycket ifall hon skulle ha några känningar kvar. Travade lite i båda varven och sen fick hon skritta en stund och sen var hon klar :)
Btw, hon var jättemysig i stallet idag :')
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0