Så taggad!

Så taggad på att utveckla min ridning! Det känns som jag har ett helt av av hästar nu. Det enda minuset är att alla är i stan. Men om 1 1/2 månad så har jag moppekort och jag kan styra mitt liv bättre. Jag ska satsa fullt ut och jag ska lägga ner tid, jag vill börja träna lite smått, både mig själv och mig och hästen.
Nu undrar ni säkert vilka hästar jag pratar om. Jag har ju Twice någon gång i veckan vilket jag är jätteglad över. Trivs superbra i stallet och med Olivia. Sen har jag Ada, Thea och Don som jag får rida och hjälpa till med när jag vill ! Tack Gunsan! Jag ska utnytja det och verkligen satsa!
Tyvärr åker ju Twice i Juni, såklart kommer jag ju sakna henne JÄTTEMYCKET men hoppas jag trivs med den nya också. Men fram tills det ska jag jobba mycket dressyr och träna mig, hon vet jag redan att hon kan ;)
Don ska jag mest jobba med att ha kul, hitta formen och lära känna honom. Ska inte ta han till toppkondition, utan till en normal som klarar alla gångarter och ta lite småskutt och busa lite.
Ada ska jag mest rida tanteidning på i skogen, blandandat med markarbete och bara ha kul. Hon är ju trotts allt 26 år.
Thea ska jag bara sätta igång lite och bygga muskler.
Jag ska inte ha alla hela tiden utan när jag vill och när jag har moppe - TAGGAD!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0